Ринок дизайну інтер’єрів

Ринок інтер'єрного дизайну – поняття на батьківщині нове і остаточно не усталене, хоча в наш час основний вектор проектно-будівельної практики впевнено показує в цьому напрямі.

Ринок інтер'єрного дизайну – поняття на батьківщині нове і остаточно не усталене, хоча в наш час основний вектор проектно-будівельної практики впевнено показує в цьому напрямі.


УЧАСНИКИ РИНКУ

Послуги з проектування інтер'єрів, які пропонуються сьогодні, можна класифікувати за декількома параметрами. Насамперед по тому, хто надає ці послуги: художники чи архітектори. Художники, що займаються інтер'єром, становлять меншу частину. Їхні інтер'єри більш різноманітні та винахідливі. Але через те, що найчастіше їм не вистачає спеціальних будівельних знань, вони намагаються не займатися проектуванням, віддаючи перевагу прикладним оформлювальним роботам – настінному розпису, мозаїці, кераміці, художньому текстилю, вітражам тощо.

ПРОПОЗИЦІЯ

Сьогодні в Україні існує понад 250 фірм, які в тій чи іншій мірі займаються дизайном інтер'єру, не рахуючи одинаків, для яких це заняття непостійне. Близько 80% дизайн-фірм знаходиться у Києві у зв'язку з тим, що тут здійснюється 75% будівельних та ремонтних робіт. Переважна більшість дизайн-фірм займаються проектуванням інтер'єру одночасно з якоюсь іншою діяльністю. Це зумовлено, в основному, відсутністю ринку замовлень, що сформувався, на ці послуги і, як правило, ця діяльність пов'язана або з будівельними послугами, або з торгівлею меблями, будівельними матеріалами, різними елементами інтер'єру – жалюзі, гардинами, камінами, картинами, вазами і т.д. п. У деяких випадках такі послуги надають рекламні агенції, та й взагалі всі, хто має якесь відношення до дизайну або чогось схожого.


СИТУАЦІЯ

Незважаючи на те, що пропозицій багато, вибирати особливо нема з чого. Здебільшого пропоновані послуги низької якості через відсутність вузької спецалізації, що передбачає розподіл праці. Серед тих, хто має відношення до будівництва, чомусь склалася думка, що дизайну інтер'єрів вчитися не потрібно – достатньо мати гарний смак та кілька московських журналів SALON. Ось і виходить, що найголовнішим дизайнером трапляється виконроб. Існує реальна небезпека того, що через низький професіоналізм псевдодизайнерів формується спотворене і спрощене уявлення про цю непросту область прикладного мистецтва. Серед різноманітності дизайн-фірм можна назвати кілька груп. Ця класифікація відноситься саме до загальноприйнятого інтер'єрного дизайну, а не до інших видів проектних чи оформлювальних робіт.


ДИЗАЙН-БЮРО

Перша група – найменша, але, схоже, що має найбільші перспективи. Це фірми, які займаються винятково дизайном, без відволікання на всілякі суміжні напрямки. Вузька спеціалізація дає можливість глибшого вивчення цієї галузі прикладного мистецтва. А комплексний підхід до інтер'єру дозволяє таким фірмам виступати консультантами суміжників – архітектурних бюро, будівельних організацій тощо. Така інтеграція архітекторів та дизайнерів поширена у всьому світі.


АРХІТЕКТОРИ-ДИЗАЙНЕРИ

Друга група – це архітектурні майстерні, які заодно з архітектурним проектуванням займаються проектуванням інтер'єрів. Як правило, саме декорування інтер'єрів представникам цієї групи є вторинним заняттям. Основна увага приділяється роботі з планом, фасадами, комунікаціями. І як результат, через відсутність комплексного підходу до оформлення інтер'єру, упускаються деталі. Через це інтер'єр часто має друк академізму та сухості. Виходом із цієї ситуації є співпраця з художниками-дизайнерами або хоча б із художниками-декораторами. Хочеться все ж таки відзначити, що деякі архітектурні майстерні досягають таки певних успіхів у проектуванні інтер'єрів офісів, магазинів, громадських будівель. Але, на жаль, шедеврів у сфері інтер'єру у нас поки що не зустрічалося, хоча почерк талановитого архітектора під час роботи з простором завжди помітний. Окрім персональних архітектурних майстерень, до цієї групи можна віднести архітекторів при великих девелоперських будівельних компаніях.


"ДИЗАЙНЕРИ ПРИ МАГАЗИНАХ"

Третя група – це дизайнери-консультанти при різних магазинах та салонах. Послуги дизайнера у цій ситуації дозволяють легше продавати дорогі меблі чи будівельні матеріали. Крім того, клієнту такого салону надаються додаткові послуги, причому безкоштовно. До цієї групи можна віднести дизайнерів при всіляких магазинах і салонах будівельних матеріалів, при салонах, що продають гардини і т.п. Як правило, професійний рівень таких консультантів не дуже високий, а інформація для клієнтів зводиться до перерахування переваг окремих оздоблювальних матеріалів, меблів, або чогось іншого, що є у продажу в цих магазинах. У цій же групі слід згадати консультантів при фірмах, які займаються продажем жалюзі, яких чомусь теж називають дизайнерами.


ДИЗАЙНЕРИ-БУДІВЕЛЬНИКИ

Четверта група – це дизайнери в будівельних організаціях, які займаються так званими "євроремонтами" або ремонтами хорошого класу. Такі організації мають можливість тримати дизайнера або архітектора на зарплаті. фірмі.Але безкоштовним-то його важко назвати.Вартість проекту просто входить у загальну вартість робіт.А через те, що дизайнер у цьому випадку матеріально залежить від будівельників, якість проекту тільки програє.Іноді буває, що будівельні організації використовують слово „дизайн інтер'єрів", як показник деякої "крутості", як рекламний трюк. У таких організаціях зазвичай немає постійних дизайнерів. Для кожного проекту запрошуються дизайнери з боку.


ПОПИТ

Замовників можна умовно поділити на дві категорії. Це приватні замовники та корпоративні замовники. Приватні закзивают дизайн квартир чи котеджів, корпоративні, зазвичай – офісів, магазинів, кафе, ресторанів, дискотек тощо. Як уже згадувалося раніше, стійкий попит на такі послуги ще не сформувався. До послуг дизайнерів вдаються, в основному, ті люди або фірми, прибутки яких перевищують середній рівень, та й то не всі. Головною причиною ситуації є ряд стереотипів мислення, що помилково склалися. Перший, і найпоширеніший стереотип – до послуг дизайнера звертатися не варто через те, що з такою дрібницею легко можна впоратися самому. Як правило, результатом цього стає розчарування, що настає після того, як зустрічаєш по-справжньому професійно оформлений інтер'єр.


ВИГОДИ

Другий стереотип – послуги дизайнера дуже дорогі. Чомусь вважається, що вони лише збільшують витрати на ремонт чи будівництво. Це не зовсім правильно. Якщо це працює професіонал, то станеться менше очевидних і дорогих помилок, виправляти які варто дуже недешево. Ці помилки стосуються як таких „дрібниць”, як вибір аксесуарів, так і більших речей, таких, наприклад, як вибір нерухомості для покупки. Це якраз той випадок, коли „скупий платить двічі”. По-третє, багато хто просто не знає, в чому полягає робота дизайнера, навіщо він потрібен, де його знайти.


ТЕНДЕНЦІЇ

Основною тенденцією інтер'єрного дизайну є виділення професії в особливу область прикладного мистецтва зі своїми законами. Тому майбутнє – за комплексними проектними структурами, що включають в себе професіоналів різних спеціальностей. Наступною тенденцією на вітчизняному ринку є поступове "звикання" замовників до самої ідеї дизайну та бажаності його застосування. Тут слід відзначити щорічне зростання числа фірм, які займаються інтер'єрним дизайном. з ринку – інтер'єрний дизайн є не такою вже простою справою, як здається на перший погляд і вимагає до себе уважного ставлення, постійної практики та вдосконалення.

Вибираємо інтер’єр з гороскопу
Інструкція по роботі зі штучним акриловим каменем